February 07, 2016

Tips Mengumpul Kekayaan cara Mudah!

Nak kaya bukan sekadar kerana kita ada sikap yang suka menyimpan atau menabung di bank atau Tabung Haji atau di bawah bantal tetapi kita kena menyimpan dalam instrument kewangan yang dapat melipat gandakan wang kita dalam satu jangkamasa, bersifat kalis inflasi yang tidak memamah nilai Ringgit kita dek kerana isu ekonomi yang tidak menentu kebelakangnan ini.
.
Menyimpan dalam bentuk emas merupakan salah satu langkah yang bijak, walaupun hanya bermula dengan 1 gram seminggu bagi setiap keluarga namun apabila dikumpul akan berganda pada kadar yang jauh lebih tinggi. Kita oleh juga mengambil peluang di atas kelebihan 'cost averaging' setiap kali membeli emas.
.
Pernah dengar emas tulen tak laku? 
Atau pernah dengar bila susah orang tua-tua kita dulu pajakkan ke pajak gadai atau sandar kepada orang kaya di kampung kita untuk menyelesaikan masalah kewangan mereka?
.
Menyimpan dalam bentuk emas merupakan salah satu langkah yang bijak, walaupun hanya la dengan 1 gram seminggu bagi setiap keluarga. Mungkin kita berhajat untuk buat deposit rumah pertama dalam tempoh 3 tahun akan datang, jadi pada masa tu, juallah emas yang kita ada. InshaAllah nilainya pun pasti lebih dari apa yang kita beli.

GAP adalah singkatan kepada Gold Accumulation Program, ia bertujuan memudahkan kita untuk membuat simpanan emas 999.9 dengan modal serendah RM100 atau minima 1 gram sahaja.

Tahukah anda dengan pembelian melalui akaun GAP, kita dapat membeli emas dengan harga yang jauh lebih murah dari pasaran tanpa perlu menjadi dealer atau ahli?

Cara mudah membuka akaun GAP

------------------------------------------------
1. Lawati laman www.publicgold.com.my - untuk semak harga tawaran GAP

2. Beli 1 gram GAP emas Public Gold untuk buka akaun dulu* & terus bank in/transfer pembayaran ke akaun Maybank PUBLIC GOLD MARKETING SDN BHD / Nombor akaun: 557139238048

3. Selepas bank in, e-melkan bukti pembayaran ke gap@publicgold.com.my dan cc ke zumaira@publicgold.com.my & aidaqsvc@gmail.com /
contoh emel :

Nama : Fatimah Suhaila Binti Amin 
No IC : 680805-01-6768 
Hp : 019-351 0089
emel : Fsuhaila@gmail.com
Belian GAP : 1 gram = RM175.00
[Maybank 21/10/2015 jam 9.25.15, RM175.00]
Introducer : AIDAQ PG 000417

** Sila attach/upload : Slip bayaran / bank-in Maybank dalam emel.

4. Hubungi / call Cik Mira di 012-708 2916 untuk pengesahan pembukaan akaun GAP.


5. Public Gold akan menghantar emel yang mengandungi ID & pasword. Nanti boleh tambah emas lagi melalui online je bila dah ada id & password sendiri.

6. Kalau nak collect emas atau nak jual semula, just call Public Gold atau Cik Mira di 012-708 2916.Tak perlu bergantung kepada dealer Public Gold pun.

**Jadikan amalan , seminggu 1 gram emas. Semuanya untuk masa depan kita sendiri juga. ‪#‎PG000417‬

** Maklumat lanjut boleh lawati : www.publicgoldbar.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

dinar

dinar