July 22, 2013

Rahsia Emas dari Sifu Azizi Ali

5 tahun lepas, Tuan Azizi Ali membimbing saya tentang asas kewangan. Sifirnya mudah. Katanya kalau tak mampu nak tambah pendapatan, kurangkan lah perbelanjaan.
Betul kan?

Tak senang nak tambah pendapatan, kena kerja lebih masa. Kerja lebih tenaga.
Tapi kalau nak kurangkan perbelanjaan memang siapa pun boleh kan? Pasti ianya lebih mudah dan praktikal.

Tuan Azizi Ali juga ajarkan cara simpan duit gaji/pendapatan kepada saya.
Cara simpan duit yang betul dan berkesan katanya.

Cara yang orang ramai amalkan, selalunya salah. Bukan tak boleh, tapi salah. Dan kebanyakan gagal menyimpan. Kalau menyimpan pun gagal, bagaimana nak melabur. Ya tak?

Tuan Azizi kata, untuk permulaan, simpan 10% dari gaji setiap sebulan. Tiap kali dapat gaji. Biasanya hujung bulan lah. Kalau gaji RM1,000 simpanlah RM100. Kalau RM2,000 cuba simpan RM200.
Ini permulaan, kalau dah biasa ada yang boleh simpan sampai 30% dan 50% katanya... Best kan?

Cara simpan yang salah: (Cara ni dulu saya pun buat)
1. Dapat gaji hujung bulan! Happy!
2. Bayar bil dan hutang!
3. Belanja sakan!
4. Simpan!
(Biasanya step ke-4 ni gagal. Kena tunggu gaji bulan depan pulak)

Cara yang Tuan Azizi Ali ajar saya:
1. Dapat gaji hujung bulan! Syukur!
2. Ambil 10% gaji dan simpan dulu!
3. Bayar bil dan hutang!
4. Belanjalah secara sederhana!
5. Amalkan beli bila perlu, bukan sebab mampu!

Selepas guna teknik atas ni, saya berjaya simpan 10% setiap bulan tanpa gagal. Saya tahu ilmu yang Tuan Azizi Ali sampaikan pada saya ni memang berkesan. Ianya ilmu dari pakar kewangan dan pelaburan.
Ya lah, Tuan Azizi kan jurulatih jutawan No 1 di Malaysia!

Saya cadangkan buku beliau bertajuk " Azizi Ali - Jutawan Dari Planet Jupiter" buat siapa yang sukakan wang! Rugi tak baca.

Terima kasih Tuan Azizi Ali.

Ini kisah 5 tahun lalu. Dulu saya jahil bab kewangan dan pelaburan ni, hari ini saya sudah ada sedikit ilmu dalam pengurusan kewangan. Langkah seterusnya adalah pelaburan pula iaitu Teknik Jana Kekayaan paling mudah.

Hari ini, bermula 15 Julai 2013, Tuan Azizi Ali berkongsikan pula ilmu pelaburan. Pelaburan logam dari muka bumi yang sangat bernilai. Logam itu dinamakan emas.

Klik sini untuk info Rahsia Emas --> http://truewealth.jomniaga.com/go/2/goodprd/

Klik dan lihat perkongsian ilmu dari Tuan Azizi Ali. Saya pun sudah dapatkannya. Komen? Superb dan berbaloi lah!

Saya yakin jika asas kewangan yang beliau bimbing saya 5 tahun lepas (walaupun hanya melalui pembacaan buku-buku kewangan beliau) kini dengan pendedahan ilmu pelaburan emas pula, pasti ianya akan memberi kesan di mana saya berada 3-5 tahun yang akan datang.

Tahniah Tuan Azizi Ali atas penerbitan produk eksklusif ini.

Saya yakin ianya akan membantu ramai orang menjana kekayaan dengan pelaburan emas selepas ini.

Tempah Rahsia Emas di sini --> http://truewealth.jomniaga.com/go/2/goodprd/



No comments:

Post a Comment

dinar

dinar