March 28, 2016

Bagaimana Nak Istiqomah Menyimpan Emas?

Dalam kegawatan ekonomi dan keadaan nilai ringgit yang tak menentu pastinya kita kena lebih berhati-hati untuk melaburkan wang kita dalam mana-mana instrument kewangan.

Contohnya walaupun pasaran saham menjanjikan pulangan yang lebih tinggi namun risikonya juga sangat tinggi apatah lagi jika kita tidak mahir dalam urusan 'trading' sebab itu saya lebih menyarankan melaburlah dalam emas fizikal kerana ia bukan sahaja meningkat nilai tetapi menjamin ketenangan minda.


+ Bila dah ada niat ingin menyimpan emas, InshaAllah akan dimudahkan Allah.

+ Mulakanlah ikut kemampuan kita, serendah 1 gram seminggu. Dapatkan emas fizikal jangan terpedaya dengan pelbagai scam atau sistem yang menjanjikan kekayaan yang tak masuk akal. Orang berniaga adatnya ada untung rugi, untungnya pun berpatutan bukan hayalan jangka pendek.

+ Di Public gold kita boleh membeli dari dealer yang dilantik mahupun berurusan terus secara online di website www.publicgold.com.my. Isikan bahagian introducer dengan PG000417.


+ Jika ada masalah untuk menyimpan goldbar, buat je secara Gold Accumulation Program (GAP). Bila nak ambil goldbar tu, hubungi cawangan yang berhampiran buat temujanji untuk ambil emas kita tu.

+ Belajarlah ilmu emas dengan lebih mendalam supaya kita lebih bersedia untuk menjana kekayaan dan kesejahteraan hidup.


Yang penting mulakan hari ini.


No comments:

Post a Comment

dinar

dinar